Er referens

Er referens, kundens referens, kan anges på alla kunddokument du kan skapa i programmet. För att förenkla hanteringen finns ett register där du lägger upp de referenser som kan bli aktuella i företaget. Från registret kan du sedan hämta upp er referens när du är inne i offert-/faktura- eller kontantfakturaregistreringen och behöver inte ange dem manuellt.

Om du använt programmet innan referensregistret fanns har registret fyllts på med de referenser som fanns upplagda under Uppläggning – Leveransadresser.

Arbetsgång

  1. Välj Uppläggning – Referenser – Er referens.
  2. Klicka på Ny och ange vilken kund referensen hör till samt ett namn.
  3. Om någon referens behöver ändras, markera namnet i listan och klickar Redigera. För att ta bort en referens, markera namnet och klicka Ta bort.
  4. Via knappen Utskrift kan du skriva ut en lista på alla referenser som finns upplagda i det aktuella företaget.
    När referenserna finns upplagda finns de att hämta vid exempelvis fakturaregistreringen. Här kan du läsa mer om fakturaregistreringen.